Studentski projekt udruge - 2022./2023.
Adria Energy Boat Class istraživački je projekt koji uključuje studente, inženjere i istraživače koji se s tim razmatranjima, kreću prema proširenju znanja o korištenju održivih pogonskih sustava u kontekstu mobilnosti i implementacijom obnovljivih izvora u pomorskom sektoru.
Nedavno je tim razvio svoje novo plovilo naziva „Malo vitra“. To je prototip trkaćeg katamarana kojeg pokreću obnovljivi izvori energije putem solarnih ćelija bez korištenja CO2 koji opskrbljuju vanbrodski električni motor.
Kokpit je napravljen u vakuumskoj infuziji u kalupu koja je proizvela tvrtka Marservis d.o.o iz Kaštelira s osnovnim laminat planom od 2 sloja karbonskog 200 g/m2 rovinga i epoksidne smole, dok je dno i uzvoj pojačan sandwich konstrukcijom jezgre Soric XF 135 g/m2, te su lokalno dodana 2 sloja s unutarnje strane u prostoru vozača i baterije. 8 slojeva dodano je u području nalijeganja kokpita na karbonske cijevi, dok su pregrada od vozača, zrcalo i sponje palube napravljene u sendviču s istim karbonskim vlaknima i jezgrom debljine 10 mm od PET-a AIREX T92 koje su reciklirali od prijašnjih plovila. Paluba je napravljena od samo 2 sloja karbonskih vlakana te je ukrućena lokalno s jezgrom of Sorica u području smještaja pilota i baterije. Prednji dio palube i trupa je lijepljen strukturnim ljepilom na bazi metakrilata, dok je zadnji dio vijčano pričvršćen za aluminijski okvir s pripadajućom brtvom koji je zalijepljen na spoju trupa u području smještaja baterije i ostale pripadajuće elektronike.
Najkrući dio plovila predstavlja sandwich konstrukcija nosača motora debljine 25 mm od PVC jezgre 200 g/m3 s 2 sloja karbonskih vlakana s unutarnje i vanjske strane iste gramaže kao i trup koji je naknadno zalijepljen s strukturnim ljepilom za krmeno zrcalo.
Pogonski sustav temelji se na mješavini trenutno dostupnih održivih tehnologija.
9S visokoučinkoviti fotonaponski monokristalni paneli ukupne površine 2,1 m2.
E-propulsion LiFePo4 baterijski paket E175 ukupnog kapaciteta 9 kWh.
Vanbrodski motor E-propulsion Navy ukupne snage 6 kW koji radi na 48V.
Masa kokpita iznosi 32 kg. Ukupna masa plovila uz svu opremu iznosi 246 kg bez trupova koji su težili 60 kg.
Maksimalna brzina od 11,8 čvorova.
Propeler je samostalno projektiran i napravljen aditivnom tehnologijom printa u kombinaciji karbonskih vlakana i najlona u 100 % ispuni, čime je plovilo uspjelo postići brzinu od 11,8 čvorova.
Riječki tim ove godine popeo se je na postolje u najzahtjevnijoj utrci izdržljivosti gdje su osvojili 3. mjesto, dok su na vožnji slaloma i eliminacijskoj utrci postigli 5. mjesto što ih je ukupno završili nadomak postolja na 4. mjestu. Na natjecanju je sudjelovalo 13 timova iz cijelog svijeta a njihov plasman je ujedno i najbolji rezultat ovog mladog tima.